Hodie est

dimarts, 20 de maig del 2014

Psique i la lletra Psi

Avete!
El dissabte passat, dia 17 de maig, vaig anar a Barcelona per visitar en el CaixaForum l'exposició anomenada "Mediterrani. Del mite a la raó".

Vaig anar veient la ceràmica, les escultures i alguns dels quadres que s'hi exposaven fins que vaig arribar a una escultura que em va cridar l'atenció i vaig llegir un breu relat que em va agradar molt. Aquí teniu la fotografia.


Era al costat d'aquesta l'escultura, on apareix Afrodita amb dos nens petits davant que són Psique i el seu fill Eros. Si voleu llegir més sobre la seva història, llegiu aquesta entrada.


Una mica més endavant hi havia aquesta altra on vaig veure que sortien els dos enamorats.

El mite en qüestió em va agradar molt i em va recordar que ja abans havia pensat fer una entrada sobre la simbologia de Psique i la lletra Ψ. 
El nom de Psique té relació amb la lletra grega Psi (Ψ) i representa una papallona en comptes d'un trident, com poden pensar moltes persones.

A Psique (Ψυχή) se la representava amb ales de papallona perquè els grecs creien que quan moria una persona i exhalava el seu últim alè, l'ànima abandonava el cos volant en forma de papallona. Posteriorment la paraula Psique va arribar a significar "buf", "alè", ànim" (ànima). Per als grecs era el principi de vida. 
D'aquesta mateixa paraula prové la paraula psicologia (estudi de l'ànima o la ment) o psiquiatre (metge de la ment).

I per acabar, us deixo una imatge de la papallona i la lletra Psi.


Espero que us hagi agradat la meva entrada i que hàgiu aprés alguna cosa més sobre Psique. Adéu!

Sandra Ruíz
1r BTX