Hodie est

dimarts, 12 de febrer del 2013

El culturisme, una pràctica recent?

Avete!

Com molts sabreu, el culturisme és una activitat basada generalment en exercicis anaeròbics intensos, que té com a finalitat obtenir una musculatura forta i definida, sense oblidar mantenir la major definició i simetria possible del múscul. Però, sabríeu dir-ne el seu origen?

El culte al cos és un fet ja antic i així us ho mostraré: s'han trobat molts gots grecs en els quals es poden observar figures en què  s'identifiquen atletes que utilitzaven pesos de mà com a llast per realitzar salts o exercicis, amb la finalitat d'augmentar la força i la longitud del salt.


Per tant, podem dir que la Grècia clàssica va ser la mare del culturisme ja que el cos humà va tenir una rellevància cultural que s'ha ressuscitat en els nostres dies. En els temps clàssics podem observar que en moltes representacions escultòriques l'ésser representat és un home amb un físic muscular hipertrofiat, definit i molt harmònic visualment. Una prova d'aquest fet són els físics que mostren les escultures d'Hèrcules o de Laocoont.

A molts de vosaltres al llegit la paraula culturista  se us haurà passat pel cap la imatge d'un home gegantí i desproporcionat, que fins i tot pot arribar a ser desagradable visualment, però com heu observat no sempre ha sigut així.

Jo personalment crec que el culturisme ha "degenerat": bans es valorava la simetria, l'harmonia, l'estètica i es buscava l'ideal grec. En canvi, ara només es valora la mida, deixant de banda l'estètica, i centrant-se només en la grandària muscular. Personalment he de dir que em quedo amb l'ideal grec, molt més estètic i equilibrat. 
Aquí en teniu diverses proves perquè compareu els ideals.

         Ideal Grec                                                                      Ideal actual
I vosaltres sabíeu l'origen del culturisme? I si haguéssiu de triar, amb quin ideal us  quedaríeu? 
 Valete! 
Jonatan Vidal  1r BTX B

5 comentaris:

Ari ha dit...

Home.. Jo si he d'escollir, escolliria l'ideal grec, però tampoc es que m'apassioni gaire per dir-ho d'alguna manera! Massa múscul!

Bona entrada, a més no recordo cap relacionada amb el tema del culturisme!

Maria ha dit...

Sincerament no estic gaire posada en el món del culturisme, i desconeixia que aquest s'iniciés en l'antiga Grècia. Crec que és una bona entrada per acostar-nos als orígens d'aquest i per demostrar com canvien els ideals amb el temps.

Posats a escollir em quedo amb l'ideal grec, i estic totalment d'acord amb la teva opinió, Jonatan. Malgrat que els músculs per a mi no són una cosa de gaire interés, m'ha semblat una entrada força interessant.

Molt bona feina!

Sandra ha dit...

Quina entrada més curiosa Jonatan! No en tenia ni idea de l'origen del culturisme ni d'aquest tema en general.
Jo crec que ara el culturisme a molta gent se li va de les mans i nomes pensa en la grandària dels seus cossos i no en la forma estètica com tu dius.
Però bé cadascú fa el que vol amb el seu cos.
Jo em quedo amb l'ideal grec.

Bona entrada!:)

L'ombra d'un somni ha dit...

Ostres, Jonatan, no en tenia ni idea que els humans poguessin arribar a deformar els cossos d'aquesta manera.
A mi, que ja sabeu que sóc amant de tota la cultura grega, per descomptat que m'agrada molt més l'ideal grec, perquè com va dir el savi grec:
μήδεν ἄγαν (res en excès)
Bona feina!

Adriana. ha dit...

Jo també desconeixia l'origen del culturisme.

Si he de triar trio l'ideal grec, tot i que a mi personalment l'excés de muscúls no em diu res.
M'és ben igual, prefereixo una persona en forma però sense portar a l'extrem i a la obsessió el tracte que li dóna al cos.

Sigui com sigui aquest tema és original i m'ha agradat com has fet veure que una vegada més els grecs guanyen en el gust que tenien per les coses.

Bona feina :))!