Hodie est

dilluns, 30 d’abril del 2012

Humanum corpus

Bon dia mariners, disfrutant del pont? Espero que sí. 

I com tindreu més temps lliure us deixo una entrada que a mi em sembla molt interessant, perquè igual que vosaltres fareu jo he après molt vocabulari que us servirà per relacionar paraules del grec o del llatí amb el nostre idioma.


Espero que us hagi agradat el powerpoint i que hàgiu après molt.

Per cert, em sabrieu dir alguna part més del cos en llatí o grec i algun derivat en català o castellà?

Petons
Electra

5 comentaris:

Ari ha dit...

M'ha encantat, m'agraden molt els teus powerpoints. Molt bon treball. El que pasa que ha sigut veure aquesta paraula: "otorrinolaringologo", i de tanta lletra m'he descolocat! Però la veritat es que es descobreixen moltes coses del món clàssic, com en aquest cas l'etimologia de les paraules, que ara per ara em sembla d'allò més interessant.

Adriana. ha dit...

Cada vegada que escolto paraules en català o castellà, sempre acabo bsucant etimologies del grec, o fins i tot del llatí. és una de les coses que més em crida l'atenció... L'evolució de les paraules.

M'ha agradat molt la teva entrada, a més d'original, aprenem més derivats :) Feliitats!

L'ombra d'un somni ha dit...

Encara que seguim reclamant la teva entrada sobre les amazones, aquesta altra és molt interessant i profitosa de cara als dos punts d'etimologia de les PAU; però molt més perquè ens mostra com mirant endins de les paraules podem descobrir moltes coses, i fins i tot deduir-ne el significat d'algunes que "a priori" no sabríem dir què volen dir.

L'etimologia és el cor de les paraules: valorar-la és sempre enriquir el nostre vocabulari i a nosaltres mateixos!

Bona feina!

Nausica ha dit...

Bon entrada Electra, el power point, com bé tu utilitzes sovint és una eina que serveix molt més per estudiar que tanta lletra, segons a qui. I en aquest trobem molta etimologia i com bé ha dit la laura alguna paraula por caure a les PAU.

Alguna paraula més del cos humà es per exemple: cor , en llatí ( cor ,cordis)i trobem paraules com recordar.I en grec (καρδιά,ας) i trobem cardiòleg.

Petons !

Ζήνων ha dit...

Es una entrada idònia per a la gent del científic ja que tots els dies desacrediten la nostra tasca dient que no serveix per a res estudiar llatí o grec, però entrades així demostren tot lo contrari.

Bona entrada :)