Hodie est

dissabte, 20 de novembre del 2010

La mitologia grega en la literatura d'ara!

Hola a tots!

Avui em toca a mi fer l’entrada, i com que m’agrada molt llegir, serà sobre alguns autors que escriuen llibres amb elements mitològics o en els quals el tema principal és la mitologia, especialment la grega.


Començaré parlant d’una de les escriptores que més llibres ha venut Sherrilyn Kenyon, i que sobretot se centra molt en la deessa Àrtemis.
En els seus llibres parla sobre uns “caçadors obscurs”, creats per Àrtemis, que es dediquen a matar als “daimons”, criatures creades per Apol·lo, el germà bessó d’Àrtemis, que per una maledicció del déu, l’única manera de sobreviure que tenen és alimentant-se d’humans. Cada llibre narra la història d’un dels caçadors i hi surten molts elements mitològics.
Aquests són alguns dels llibres que ha fet:


Un altre dels escriptors de què parlaré serà l’escriptor de la saga “Percy Jackson”, Rick Riordan, que també utilitza la mitologia grega com tema principal. En la saga de Percy Jackson, surten moltes criatures importants i famoses de la mitologia, com els déus i els mig homes i mig animals. Aquests llibres es basen en les aventures de Percy Jackson, fill del déu Posidó i d’una mortal, amb un sàtir i la filla de la deessa Atenea.
De moment només han portat al cinema el seu primer llibre, però continuaran fent més pel·lícules.
Els títols dels llibres són:

- “Percy Jackson i el lladre del llamp”.
- “Percy Jackson i el mar de monstres”.
- “Percy Jackson i la maledicció del tità”.
- “Percy Jackson i la batalla del laberint”.
- “Percy Jackson i l’últim heroi de l’Olimp”.



La darrera escriptora de la qual parlaré és Tera Lynn Childs, que no és una autora molt coneguda perquè els seus llibres només estan en castellà a Internet. Aquesta autora ha creat una saga similar a la de “Percy Jackson”. La diferència és que la protagonista es trasllada a un col·legi de Grècia perquè la seva mare es casa amb el director del col·legi. El que no sap ella és que el col·legi està ple de fills o familiars de déus olímps.
De moment només s’han traduït dos llibres:
- “Oh mis dioses
- “Campamento de diosas

Espero que us agradi l’entrada i que us animeu a llegir algun dels llibres.

7 comentaris:

Anna ha dit...

Jajajaja ja m'he adelantat a la Laura.
Molt bé Andrea, una entrada molt interessant i temptativa per a començar a llegir tota aquesta llista de llibres tant completa!

Enhorabona

Laura ha dit...

Molt bé, Andrea!
Com diu l'Anna se m'ha avançat, però tu ja sabies que tenies el placet, oi?
Bona i interessant feina!

Anabel:. ha dit...

Interessant! Jo crec que mai s'acabaran les històries sobre mitologia, es poden extreure tantes i tantes coses...
Per cert, m'agrada la portada del llibre de la Tera Lynn Childs!

Nausica ha dit...

Andrea molt bé,a mi personalment ma'agradat perquè llegir mitologia em sembla molt interessant i pots coneixes mites que no sabies.

Molt bé!

Elizabeth Mena ha dit...

Em sembla interessant el teu comentari perquè m'agrada molt la mitologia per això em llegit alguns dels llibres del teu comentari, però em ara vaig a llegir tots els que apareixen

Gal·la ha dit...

Andrea! M'encanta, ja ho saps. Per cert, el llibre d'Aqueron es el millor de tots, 100% recomanable. I molts dels de la Sherrilyn Kenyon, el de "Bailando con el Diablo" arriba molt, sobretot perque explica com vivia un esclau a l'antiga Roma. Encara que el paper de la deesa Àrtemis es discutible (qui hagi llegit els llibres ja sabrà per què). I l'atre llibre, m'el llegiré, però més endevant, que ara estem fins al capdamunt d'exàmens.

Petons;)

῞Ηκτωρ ha dit...

La mitologia és font de molts contes i històries d'allò més interessants (bé que n'he de dir jo si en sóc fan número 1 jaja)
Molt interessant l'entrada Halia:)